2.1. Színészi alakítások

Mindenképpen fontosnak tartom, hogy néhány színészi alakítást kiemeljek.

A méhek istene című előadásban Ruszina Szabolcs alakítása feledhetetlen. A kisgyerekkortól a felnőtt korig tartó folyamat színészi ábrázolása egyszerű, pontos eszközökkel történik. Nem gagyog kisgyerekként, mégis látom a növekedés folyamatát, ahogyan a felnőttben kialakul egy diktátor személyisége. Hátborzongatóan pontos gesztusokkal és fenyegető érzést kiváltó tekintettel, arckifejezéssel dolgozik. Ez az, ami húsbavágó, amit nem lehet elfelejteni.

A Szabadkai Népszínház Újvilág című előadását csak videóról láthattam, mégis megdöbbentett, erős hatással volt rám, ami a színészi alakításoknak is köszönhető. Kiemelem az Anya szerepét alakító G. Erdélyi Herminát, akinek egyszerű és nagyon pontos belépései a jelenetekbe emlékezetesek. Külön érdekesség, hogy Greguss Lilla, a darabban a lányát játszó fiatal és nagyon tehetséges színésznő a civil életben is a művésznő lánya.

A Budapest Bábszínház Apa lánya előadásában Pallai Mara sokoldalú alakítása szintén kimagasló. A színésznő újra bemutatja, hogy milyen mély átéléssel, alázattal játszik, bábozik. Sokszínűsége, finom színészi eszközei nyomott hagynak a nézőben.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem A háromfejű király előadásában a Mimózát játszó Ács Petra eh. alakítása csodálatos. A fiatal színésznövendék a természetes gyerekproblémából, a cipő bekötéséből olyan pontos és komikus jelenetet játszik el, ami máig mosolyra késztet. A frissesség, a tehetség, a játék öröme sugárzik belőle, és az összes szereplőből, s így az egész előadásból.

A játékosság, sokszínűség, elevenség a jellemző a Bóbita Bábszínház Robin Hood-jára Czéh Dániel, Keresztény Tamás és Balog Zita Mária játékának köszönhetően.