2.4. Zene

A legtöbb előadásnak szerves részévé vált a zene, ám kiemelnék olyan színházi társulatokat, ahol számomra érezhetően a zene a fiataloknak szánt előadásokban jelentős szerepet tölt be.

A Szegedi Nemzeti Színház Időfutár és A gyilkos című előadásaiban kiemelkedő volt a zenekar jelenléte, nélkülük elképzelhetetlennek tűnik a produkció. Érezhető, hogy zenés-színházi operatagozata is van a színháznak, s igényes a zenei vezetés.

Ugyanezt éreztem a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház produkciójában. A Farkas vs Piroska című előadás nagyon érdekesnek indult pont a zenei elképzelése miatt. Tallér Zsófia komoly énekesi feladatokat adott a színészeknek, de a darab folyamatában nem tudták végigvinni, sajnáltam.

Volt csalódásom is, mivel találkoztam olyan zenés produkciókkal, amelyek a zenével akartak hangos sikert elérni, ahol a darab végére tervezett finálé zene és a közönséget bevonó gesztusok szinte koncert szituációt teremtettek, ezzel a színészek és alkotók számára pedig „ál-sikerélményt” adtak. Kerülném ezeket a megoldásokat, hiszen olyan gondolkodást jeleznek a gyerekszínházról, mintha a gyerekek felpörgetése lenne a siker kulcsa.

Ez is egy fontos beszélgetési téma lehetne zeneszerzők jelenlétével!